Oferta – Warsztaty i7W dla trenerów
Każdy z warsztatów obejmuje 3 godziny praktycznych zajęć ukierunkowanych na poszerzaniu wiedzy oraz umiejętności psychologicznych i psychospołecznych, których nośnikiem jest model i7W. Rozwijane będą kompetencje z zakresu każdej kategorii modelu: Inspiruj, Wyjaśniaj, Wyróżniaj, Wymagaj, Wspieraj, Wynagradzaj.
Warsztaty będą prowadzone tematycznie:
Warsztat wprowadzający INSPIRUJ – trener kończący warsztat ma otwartą postawę na przyszłe treści szkoleniowe poruszane w kolejnych spotkaniach oraz zna fundamenty i sensowność przedstawionego modelu.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Analiza przypadków: przykłady trenerów, którzy w osiągnięciu sukces podkreślali wpływ na niego budowania relacji na linii trener-zawodnicy.
- Przekazanie materiałów i narzędzi, które trener będzie mógł wykorzystać w swojej praktyce, aby działać inspirująco na zawodników.
Warsztat WYJAŚNIAJ – trener kończący warsztat precyzyjnie, powtarzalnie i z zaangażowaniem przedstawia oraz tłumaczy treści związane z prowadzeniem treningu sportowego oraz innych elementów istotnych w rozwoju sportowym.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Wykorzystywanie dostępnych, interaktywnych narzędzi w przekazywaniu treści treningowych, w których zawodnicy mogą wykorzystywać jak największą ilość swoich zmysłów (wzroku, smaku, dotyku, słuchu, węchu) – zgodnie z zasadą Konfucjusza „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi – zapamiętam, zaangażuj mnie, to zrozumiem”.
- Zadawanie pytań otwartych zachęcających podopiecznych do myślenia i analizowania techniki wykonania – ,,tłumacz krótko, ale ciekawie”.
- Pobudzanie aktywności poznawczej zawodników poprzez zadawanie pytań (o cele, spostrzeżenia, sugestie itp.).
Warsztat WYRÓŻNIAJ – trener kończący warsztat akcentuje indywidualność i szczególne zainteresowania zawodnika oraz dostrzega i wspomaga werbalnie i niewerbalnie podopiecznych o mniejszych umiejętnościach wspomagając ich motywację wewnętrzną do dalszego rozwoju.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Wyróżnianie zawodnika nie tylko w oparciu o umiejętności sportowe ale również pozasportowe.
- Wprowadzenie dzienniczka pochwał – dzięki któremu trener zwraca większą uwagę na wyróżnianie każdego ze swoich podopiecznych w danym tygodniu treningowym.
Warsztat WYMAGAJ – uczestnik kończący warsztat potrafi umiejętnie wprowadzić zasady i obowiązki funkcjonowania w zespole, które są opracowane wspólnie z zawodnikami.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Zasady konstruowania kontraktu w zespole wraz z zawodnikami, gdzie zwracana jest uwaga na pozytywne wartości (jak fair play) oraz funkcjonowanie w zgodzie z tymi wartościami również poza areną sportową.
- Techniki rozmów dyscyplinujących, w tym: egzekwowanie niepożądanych zachowań, które są niezgodne z zasadami i wartościami klubowymi/drużynowymi.
Warsztat WSPIERAJ – uczestnik potrafi przekazywać pozytywne komunikaty werbalne i niewerbalne, jak również przekazuje konstruktywną krytykę w sposób zachęcający zawodnika do dalszej pracy.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Werbalne i behawioralne zapewnianie swoich podopiecznych, że niezależnie od ich osiągnięć w sporcie zawsze trener będzie darzył każdego z nich szacunkiem.
- Prowadzenie analizy po meczowej w zgodzie z zasadą 2:1 – dwa pozytywne komunikaty przy jednej konstruktywnej krytyce- w takiej proporcji krytyka jest łatwiej i refleksyjnie przyjmowana.
Warsztat WYNAGRADZAJ – uczestnik sprawiedliwie, zawsze po równo nagradza werbalnie bądź niewerbalnie pozytywne działania zawodnika ze szczególnym naciskiem na docenianie zaangażowania i wysiłku, jakie sportowiec wkłada w dane działanie.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
Wynagradzanie poprzez zmianę formy treningu na bardziej swobodną, „niesztampową” sprzyjającą odczuwaniu radości i frajdy z bycia w sporcie.
Chcesz zorganizować u siebie takie warsztaty? Zapytaj nas o wycenę!
Oferta – Warsztaty i7W dla rodziców
Każdy z warsztatów obejmuje 3 godziny praktycznych zajęć ukierunkowanych na poszerzaniu wiedzy oraz umiejętności psychologicznych i psychospołecznych, których nośnikiem jest model i7W. Rozwijane będą kompetencje z zakresu kolejnych: Inspiruj, Wyjaśniaj, Wyróżniaj, Wspieraj, Wymagaj, Wynagradzaj i Wygrywaj. Warsztaty będą prowadzone tematycznie.
Warsztat: INSPIRUJ
Temat: „Inspiruj swoimi działaniami – czyli o budowaniu pozytywnego autorytetu i wspólnym wzrastaniu”
Warsztat wprowadzający INSPIRUJ – rodzic kończący warsztat ma otwartą postawę na przyszłe treści szkoleniowe poruszane w kolejnych spotkaniach, zna fundamenty i sensowność przedstawionego modelu. Rodzice przeanalizują sposoby na „bycie dobrym przykładem” dla swojego dziecka sportowca – jak uczyć dobrych nawyków, zachęcać do działań prozdrowotnych (dieta, sen, odpoczynek) itd.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Analiza przypadków: przykłady rodziców sportowców, którzy brali pozytywny udział w drodze do osiągnięcia sukcesu swojego dziecka i podkreślali wpływ na niego relacji rodzic – dziecko.
- Rodzice wykonają ćwiczenia m.in. dot. planowania, wyznaczania celów, dzielenia się własnymi doświadczeniami i historiami dot. sportu i aktywności fizycznej, czerpania pozytywnych emocji ze sportu i aktywności fizycznej.
- Przekazanie materiałów i narzędzi, z których rodzic będzie mógł korzystania co dzień, aby działać inspirująco na swoje dzieci.
- Uwzględnione zostaną etapy rozwoju sportowego dzieci i młodzieży, wiek oraz poziom sportowy.
Warsztat: WYJAŚNIAJ
Temat: „Wyjaśniaj spokojnie – czyli o tym, jak mówić żeby dziecko słuchało i słuchać, żeby mówiło”.
Warsztat WYJAŚNIAJ – rodzic kończący warsztat zna najważniejsze zasady skutecznej, spokojnej i pozytywnej komunikacji ze swoim dzieckiem. Ponadto nauczy się jak rozmawiać bez oceniania swojego dziecka i jak być obiektywnym w trudnych i emocjonujących sytuacjach.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Rozmowa z dzieckiem o niezrozumiałych dla niego sytuacjach i zachowaniach, wtedy kiedy czuje się np. pokrzywdzone werdyktem sędziego, decyzją trenera, zawieszeniem w treningach, odsunięciem od podstawowego składu itd.
- Rozmowa z dzieckiem o sytuacjach dla niego wyjątkowych, kiedy dokonuje rzeczy niemożliwych, przekracza swoje granice, tak aby zwiększyć swoje szanse na powtórzenie tego w przyszłości. Rozumienie powiązania przyczyny ze skutkiem.
- Rozmowa z dzieckiem na temat tego, skąd biorą się różne emocje w sporcie, gdzie mają swoje źródło.
- Przekazanie materiałów i narzędzi, z których rodzic będzie mógł korzystać na co dzień, aby działać efektywniej.
Warsztat: WSPIERAJ
Temat: „Wspieraj mądrze – czyli o tym, jak nie przesadzić z rodzicielską pomocą”.
Warsztat WSPIERAJ – rodzic kończący warsztat zna najważniejsze zasady optymalnego i adekwatnego do wieku i sytuacji rodzaju wsparcia. Ponadto nauczy się jak prowadzić z dzieckiem wspierającą rozmowę m.in. w sytuacjach porażki w zawodach, zmęczenia, przetrenowania itd.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Rodzaje wsparcia: emocjonalne, instrumentalne, informacyjne i materiale. Kiedy jest potrzebne i w jaki sposób go udzielać.
- Rola i zasady chwalenia i udzielania informacji zwrotnych.
- Negatywne skutki krytykowania.
- Wsparcie adekwatne do etapu przygotowań oraz w okresie startowym.
- Wspieranie zawodników przez trenerów – co powinieneś wiedzieć a co wymagać od trenera swojego dziecka.
- Przekazanie materiałów i narzędzi, z których rodzic będzie mógł korzystać na co dzień, aby działać efektywniej.
Warsztat: WYMAGAJ
Temat: „Wymagaj z wyczuciem – czyli o marzeniach, celach i stawianiu poprzeczek”.
Warsztat WYMAGAJ – rodzic kończący warsztat zna najważniejsze zasady stawiania optymalnych i adekwatnych do wieku dziecka i sytuacji rodzajów wymagań. Ponadto nauczy formułować werbalnie, w sposób pozytywny i spokojny, swoje wymagania.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Dobre nawyki i wartości związane ze sportem.
- Negatywne skutki narzucania i swojego zdania i oczekiwań niezgodnych z celami i marzeniami dziecka.
- Różnice między akceptacją a narzucaniem.
- Przekazanie materiałów i narzędzi, z których rodzic będzie mógł korzystać na co dzień, aby działać efektywniej.
Warsztat: WYRÓŻNIAJ
Temat: „Wyróżniaj bez porównywania z innymi – czyli o rodzicielskiej dumie”.
Warsztat WYRÓŻNIAJ – rodzic kończący warsztat zna najważniejsze zasady mądrego wyróżniania swojego dziecka i podkreślania jego osiągnięć. Ponadto rodzic poza różnice pomiędzy porównywaniem dziecka z innymi zawodnikami a porównywania z samym sobą. Nauczy się zauważać postępy dziecka i pokazywać mu jego dziecku postępy.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Pozytywna a negatywna pewność siebie zawodnika.
- Przyczyny braku pokory u zawodników.
- Przyczyny braku poczucia własnej skuteczności.
- Akceptacja indywidualnego tempa rozwoju sportowego dziecka i zakresu jego predyspozycji.
Warsztat: WYNAGRADZAJ
Temat: „Wynagradzaj z głową – czyli o pomysłowym motywowaniu do ciężkiej pracy”.
Warsztat WYNAGRADZAJ – rodzic kończący warsztat zna najważniejsze zasady obiektywnego i adekwatnego nagradzania swojego dziecka. Ponadto nauczy się jak nagradzać w trudnych i emocjonujących sytuacjach, kiedy dziecko odnosi porażkę, ma słabszy okres w treningach.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
- Nagradzanie wysiłku, zmiany postępu a nie miejsca w zawodach i wyniku.
- Droga do doskonałości i mistrzostwa zamiast bicia rekordów związanych z miejscem, czy też medalem w zawodach.
- Szczere zainteresowanie rozwojem sportowym dziecka najlepszą nagrodą.
- Obecność rodzica na zawodach – nagroda czy kara dla dziecka.
- Przekazanie materiałów i narzędzi, z których rodzic będzie mógł korzystać na co dzień, aby działać efektywniej.
Warsztat: WYGRYWAJ
Temat: „Wygrywaj z radością – czyli o tym, jak nauczyć dziecko bić własne rekordy”.
Warsztat WYGRYWAJ – rodzic kończący warsztat zna najważniejsze zasady zdrowej rywalizacji sportowej, negatywnego oddziaływania wygórowanych oczekiwań i wywierania presji na dziecko. Zrozumiem zależność pomiędzy wynikiem będącym celem a wynikiem będącym efektem.
Podczas warsztatu przekazane i ćwiczone zostaną treści takie jak:
Radzenie sobie z sukcesem i porażką.
- Emocje związane z sukcesem i z porażką.
- Pozytywna reakcja na negatywne doświadczenia.
- Sposoby na stworzenie indywidualnej, wewnętrznej definicji „wygrana” i szersze zrozumienia zjawiska „wygranej w sporcie”.
- Zadowolenie z siebie najlepszą motywacją do działania.
- Strach przed porażką i przed sukcesem.
- Przekazanie materiałów i narzędzi, z których rodzic będzie mógł korzystać na co dzień, aby działać efektywniej.
Chcesz zorganizować u siebie takie warsztaty? Zapytaj nas o wycenę!
Napisz do Nas: